Connect with us

News

Did You Say HOT? Yup! Model/Nollywood Actor Uche Odikanwa Brings the Heat in New Photos

BellaNaija.com

Published

 on

Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 01

Man Crush Monday was yesterday, but we are pretty sure the ladies in the BN hub won’t mind Man Crush Tuesday.

Meet Uche Odikanwa, they call him Blackknight. The Nigerian model, dancer and actor is bringing the heat in his new photoshoot.

Uche was on the first ever Gulder Ultimate Search series (Snake Island). He has starred in ads for Gulder, Guinness and acted in a few Nollywood movies including Rampage (1998), Clash (2001) and Six Demons (2005).

He recently featured in Diwari’s 2013 music video – Ogun Mi. (click here to see)

Uche has a degree in Psychology from the University of Ibadan, Oyo and an MBA in Supply Chain and Global Logistics Management from the University College Dublin, Ireland.

His rep says he is passionate about fitness and exercises about four or five times a week.

On his relationship status, we can’t help you.

Check it out!

Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 02Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 03Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 04Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 05Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 06Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 07Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 08 Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 09Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 010Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 011Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 012Uche Odikanwa on BellaNaija - January 2014 - BellaNaija 013

111 Comments

  1. Ms. Jayee

    January 28, 2014 at 5:36 pm

    Jesu!!!!! What manner of hotness

    • Zaaq

      January 28, 2014 at 6:58 pm

      Move ova Idris Elba. Whoa!!!

  2. nwa babii

    January 28, 2014 at 5:38 pm

    LOL!

  3. turi

    January 28, 2014 at 5:42 pm

    Hmmm… I like him more with his clothes on!!! But he is hot like fire!!!

    • Tess

      January 28, 2014 at 5:56 pm

      Exactly, without his clothes , he looks way too muscular, lol

    • memoi

      January 28, 2014 at 6:13 pm

      I totally agree he looks hotter with his clothes on

    • Nollywood Reinvented

      January 28, 2014 at 6:20 pm

      I was just about to type the exact same thing. As in, you completely read my mind. Abeg leave the clothes on, you look finer that way sir.

    • Chinny

      January 28, 2014 at 7:01 pm

      Agreed! He looks more sophisticated with clothes on!!

    • aunty

      January 28, 2014 at 7:11 pm

      amen, amen, amen.

    • Blessmyheart

      January 28, 2014 at 10:14 pm

      Yep. Better with his clothes on

    • memebaby

      January 29, 2014 at 1:05 am

      same here..he looked way to big without his clothes.. the pictures where he has the suits on.. yummm!! 😉

    • Leye

      January 29, 2014 at 4:22 am

      abeg this guy is a pass. good body, great pictures. nothing to swoon over. won’t make me turn around. Alexx Ekubo though..

  4. Donald-Landon

    January 28, 2014 at 5:44 pm

    lol @ “On his relationship status, we can’t help you”

  5. erica

    January 28, 2014 at 5:44 pm

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO MY GOD!!!!!!!!!!!!!!! this Uche who gave u d right to come and torment me this way with your body damn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Lilydarl

    January 28, 2014 at 5:45 pm

    Hmm no comment

  7. AVID BLOG READER

    January 28, 2014 at 5:46 pm

    WOW!!!!

  8. naana

    January 28, 2014 at 5:50 pm

    am hungryyyyyyyyyyyyyyy..
    give me someeeee

  9. Joan85

    January 28, 2014 at 5:54 pm

    *fans self* What da?! This man is too fine biko!!!!
    And they said Channing Tatum was the hottest man alive last year abi kini. I keep telling dem, my naija men can gerrit any day!!! 🙂

  10. Charis

    January 28, 2014 at 5:58 pm

    Lord have mercy *fans self*

  11. JAY

    January 28, 2014 at 6:00 pm

    this is soul searching….. i need this doze after work

  12. ADA

    January 28, 2014 at 6:02 pm

    Fine boy, see him small john thomas i notice tall huge usually have small junior hahahah…but his hot anyways.

    • memebaby

      January 29, 2014 at 1:07 am

      hmmm sistehh it’s not always about the size oo

  13. Retta

    January 28, 2014 at 6:05 pm

    Damn it! Who is this? Woohooo!… Boy that’s some body u’ve got there, who created u?where u hide since? Lord it aint fair oh! this kinda man dey dis earth u no gimme? in short, ma boyfriend must register for gym or i register myself … WHAT!!! *faints*

  14. Akpeno

    January 28, 2014 at 6:10 pm

    All this nudity for what? Keep your clothes on! you look better with them on. na wah if na woman now ashawo prostitute naim everybody go dey shout!

  15. Sunshine

    January 28, 2014 at 6:13 pm

    If I start kissing him, I wont stop. Bit muscular though. But hey pass him my way, I will manage.

  16. ada v

    January 28, 2014 at 6:14 pm

    @ms jayee lmao took the words outta ma mouth JESUUUUU yum yum yum these pics are making me have really bad thoughts licks lips yummm

  17. :p

    January 28, 2014 at 6:18 pm

    he is sexy!!! but his penus is average size so no no no… dont be deceived ladies.

  18. kitan

    January 28, 2014 at 6:19 pm

    HOT HOT HOTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. mimi

    January 28, 2014 at 6:21 pm

    how can a human being be dis hot…#whew#

  20. Nwachidinma

    January 28, 2014 at 6:22 pm

    Hot!!!

  21. Meah

    January 28, 2014 at 6:27 pm

    Hottie alert. watch out Jim!

  22. Tobenna

    January 28, 2014 at 6:28 pm

    If this One touch you during fore-play? Nne..na Body Pain Ohhhh…LOL

  23. Omalicha

    January 28, 2014 at 6:49 pm

    Chineke God! *fans self*

  24. oyinda

    January 28, 2014 at 6:51 pm

    Woooooooooooooow……so much hotness on one borry…..jeeeez am sweating already…i just wanna cuddle datsall

  25. Pamilerin

    January 28, 2014 at 6:53 pm

    This is what a photoshoot should like….luv his style.

    • Leila

      January 29, 2014 at 10:23 pm

      Double standard of life. If it were a woman you will call her all sorts of names it will no longer be a photoshoot. Smh

  26. Taiwo says

    January 28, 2014 at 6:54 pm

    Chai……..

  27. Jinx

    January 28, 2014 at 6:54 pm

    holy Jehoshaphat! I need a fan y’all

    • aj

      January 29, 2014 at 12:51 am

      lmao!!! see this one calling holy Jehoshaphat…abeg he aint all that…put some clothes on boy!!!

  28. Tiki

    January 28, 2014 at 7:02 pm

    I like him better with his clothes on. That pic of his butt is not the bizness at all.

  29. Mindblowingme

    January 28, 2014 at 7:03 pm

    Omo! This is OMGzzzzzxxxxxxxx! Mk my hubby no catch me for here ooooo….

  30. Gingerpuss

    January 28, 2014 at 7:08 pm

    This is how I like my man rough, hard, raw and all male! Move over Idris Elba, a new man candy has moved to town.

  31. Dami

    January 28, 2014 at 7:28 pm

    Wooow

  32. Nwa.baby

    January 28, 2014 at 7:45 pm

    OH MY GORRAD!!! *fans self* (no need for pics 1&2 tho’)

  33. nene

    January 28, 2014 at 7:47 pm

    he nwanne. o tego kwa. i preferred him when he was less muscular. he’s aged a lot though but still handsome. i remember seeing him and ezeugo is a movie (not together though). they were both quite good and watchable.

    • nene

      January 28, 2014 at 7:49 pm

      biko BN what’s his twitter handle? *wink*

  34. lynda

    January 28, 2014 at 8:02 pm

    This is what I call handsome and hot not men that look like women

  35. Troll

    January 28, 2014 at 8:05 pm

    I just died people, it’s my ghost typing. To be this hot should be illegal. #iwantyou

    • Athena S.A.

      January 29, 2014 at 2:15 pm

      LOOOLLLLLESTT @ Troll…..I agree with you dear, it is sooo illegal. Gosh someone send this Uche guy to South Africa please

  36. Troll

    January 28, 2014 at 8:07 pm

  37. Cocobutter

    January 28, 2014 at 8:16 pm

    Yeah he looks more handsome with his clothes on!!! Wow!!!

  38. i no send

    January 28, 2014 at 8:32 pm

    keep your clothes on son

  39. Florence

    January 28, 2014 at 8:37 pm

    The dude is hot Biko

  40. mabel

    January 28, 2014 at 9:09 pm

    Hotter than fire you mean! Whaaaat! I’m all sweaty. Listening to Joe sing n looking at this? Yea I’m in the mood for some

  41. missme

    January 28, 2014 at 9:32 pm

    He looks more sexy and hot in them suits

  42. L.L.

    January 28, 2014 at 9:44 pm

    Holy canoli hotness!!!!

  43. yemi

    January 28, 2014 at 9:57 pm

    bros you HOT oh kai… God bless you

  44. Diya

    January 28, 2014 at 10:00 pm

    Thunder thighs like Mercy Johnson. He’s too thick. Lepas like D’Banj/ D’Prince/Ebuka are my type.

    • Eve82

      January 29, 2014 at 2:41 am

      Hi 5 Sista Girl! Muscles freak me out. Give me a lean dude any day, any time! Btw Pep Guardiaola, Becks, and Dbanj…with a couple inches on top, I’ll be just fine.

  45. tobi amokeodo

    January 28, 2014 at 10:02 pm

    Did he get that belly drinking Gulder!!!

  46. Kuku

    January 28, 2014 at 10:20 pm

    Wow !!!!! Me nd dis guy in a room woooooow can’t say wat will happen *winks*

  47. Impervious

    January 28, 2014 at 10:20 pm

    That man can wear a suit!

  48. Warri Babe

    January 28, 2014 at 10:48 pm

    I rebuke you in Jesus name!!!!! I will not get distracted from my Ademi, but kai you look good (it’s not sin to admire abi?)

  49. osas

    January 28, 2014 at 10:54 pm

    some cartons of water for me please!!! I think I just died and went to hot body heaven!!

  50. Linsey Linsey

    January 28, 2014 at 11:35 pm

    C’mon chocolate melt in ma mouth whoooo hotness

  51. Mama Mia!!!

    January 28, 2014 at 11:36 pm

    lol @ Ms Jaye!!! He is hot all right, not so keen on guys with muscles but can’t even hate on this one. He is soooooo hot!!!

  52. KingsQueen

    January 28, 2014 at 11:44 pm

    See those veins, forgive me but i just wanna set iv lines on them all day long. lol

  53. Peaches77

    January 29, 2014 at 12:15 am

    Not my cuppa tea. Too muscular Biko.

  54. Iyke

    January 29, 2014 at 1:51 am

    Now, this is what you call an ALPHA MALE!

  55. Omalicha

    January 29, 2014 at 2:28 am

    Off to stalk his azz on twirra/instagram!

  56. maria

    January 29, 2014 at 3:37 am

    Double standard Nigeria if it was a lady wearing a bikini or something everyone will scream nakedness and curse the shit out of the girl but now a man in is panties we are here scream hot like fire ok oh

    • Viv

      January 29, 2014 at 2:25 pm

      Took the words right out of my mouth! Hypocrites.

    • Bobosteke & Lara Bian

      January 29, 2014 at 3:33 pm

      You do notice that its a different sort of commenters that come out to play though.

  57. Leye

    January 29, 2014 at 4:20 am

    Lol. When I say movie in 1998 I clicked off, this one na my papa. Why does he have a “rep”? Ha na today, Everybody get rep

  58. ZuluCanadian

    January 29, 2014 at 5:14 am

    YUMMY…!

  59. Author Unknown

    January 29, 2014 at 6:03 am

    Great physique, clothes hang nicely, but still no Tyson Beckford. You do well though.

    • Luther

      January 31, 2014 at 1:41 pm

      He isn’t trying to be some bi-racial supermodel like Tyson beckford… He is just being himself!!!

  60. trufactoid

    January 29, 2014 at 6:06 am

    Nice to know that the men are getting desperate too

  61. keepingitreal

    January 29, 2014 at 6:13 am

    He’s done a good job with his toned abs and body.

  62. *Real* Nice Anon

    January 29, 2014 at 6:14 am

    Dude! I’m here for you in that suit. Who? What? huh? I might need to watch a movie of his. #heyboo

  63. simi

    January 29, 2014 at 7:21 am

    Holy moses!!!!!! This brother is fineeeeeeeeseeeeee… ahan. One person should not have this manner of hotness… greedy nigga

  64. baby

    January 29, 2014 at 8:59 am

    I SEE PERVS EVERYWHERE!!!!!!! CHIEHARIA NU LOLZZZZ

  65. SpiceeAmiee

    January 29, 2014 at 9:12 am

    In the words of Harrysong, this one na “fine boy,sexy boy, golden boy, e be like say you go sabi the thing”. Scratch that, e sure die say this one sabi the tin well well!

  66. Autoprincess

    January 29, 2014 at 9:35 am

    Naa, I’ll pass. I like my man with a cuddly teddy bear physique abeg! This one is too muscular, looks like he is going to crush me to death.

  67. seeme

    January 29, 2014 at 9:54 am

    DAMNNNNNNN!!!!!!……………………..where do they sell this one!!!

  68. Heaven.

    January 29, 2014 at 11:44 am

    I promise my man that if he can look this good, I will give him a Beyounce body. This guy is smoking howt! damn!

  69. fav

    January 29, 2014 at 12:45 pm

    Ironically, dude actually looks better with his clothes on.
    i hate to say this but niggi grab a shirt!

  70. Magz

    January 29, 2014 at 1:40 pm

    *in Keisha Greene’s voice* he can get it! He can get all of it!!!!!!!!!!!!!!! this is the kind of man i cannot trust myself with…… He is HOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  71. Athena S.A.

    January 29, 2014 at 2:12 pm

    Hello Uche, my number is +2784…..call me anytime.

  72. Athena S.A.

    January 29, 2014 at 2:17 pm

    Warri Babe and Linsey Linsey, your comments kill me…..!!!!

  73. Athena S.A.

    January 29, 2014 at 2:19 pm

    BellaNaija, please tell this guy to call me abeg…I will pay his ticket to S.A…..teheehehehehehehe!!!

  74. kemi

    January 29, 2014 at 2:30 pm

    ABASI MBOK!! JESU OKO IJO!! THIS IS TOO MUCH O!!!!!!!

  75. Athena S.A.

    January 29, 2014 at 2:34 pm

    Just to brag ladies, he just accepted my friend invite on FB…..Gosh he is sooo humble…*smiling for days**

  76. winnie

    January 29, 2014 at 2:34 pm

    pls ppl stop calling God’s name in this kinda context!!!

  77. Felinda1

    January 29, 2014 at 2:57 pm

    IF AND IF he can act, then surely he is the finest actor in the whole continent of africa. I said IF he can act ohhh. We live to see proof, cos hope you are not going to bamboozle us with your fine looks like Van Vicker did, only to find out dude can NOT act for ish. Good luck brother. You are blessed

  78. Felinda1

    January 29, 2014 at 3:00 pm

    Bellanaija if you cant post on his relationship status why are you teasing us.
    God ponish you people for givng us women heart attacks, my mouth is still watering and i cant finish wiping. MSchewwwwwww. I wont even come on this blog again. Always teasing people.

    • Leila

      January 29, 2014 at 10:32 pm

      Learn how to spell.it is PUNISH not PONISH. Education is power not drooling.

    • romeo

      February 5, 2014 at 10:50 am

      Well, your grammatical error speaks volume too. Learn your punctuations and quit being an ass on the internet

  79. anonymous

    January 29, 2014 at 5:04 pm

    He obviously doesn’t work his legs. Probably 15-18% BF. Good job tho.

    • Iyke

      January 29, 2014 at 8:26 pm

      Dude,you see a specimen of a shredded and lean bloke with so much vascularity and you say he has 15 -18% body fat. You should also add that he is on steroid to make yourself feel good. Dude, I ask you, DO YOU EVEN LIFT? That dude there is the TRUTH.That’s hard work and dedication personified,and I can bet he is either 10% BF or single digit BF which am sure you would never achieve, hard as you may try.
      No Homo, I doff my heart for this fella.
      Don’t HATE! Appreciate dedication and perfection.

    • keechi

      February 2, 2014 at 11:35 am

      I totally agree with u on the BF%. I would say he’s prolly around 7% BF because he’s PURE MUSCLE!! No inch of fat on his body; and if there is like I said, it’s so little. This person above doesn’t have a clue what he/she is saying. 15-18%? Now you’re moving into female digits or an overweight/obese male.

  80. Mrs Nwosu

    January 29, 2014 at 5:57 pm

    Dang! the brovther is fineeeeeeeeeeeeeeeeeeee and hotttttttttttttttt. Am sweaty already faning myself. jeez i got to go. This is no place for a married woman biko

  81. SJ

    January 29, 2014 at 10:32 pm

    Clothes on or not, this is perfection…love him eithervway

  82. sparks

    January 30, 2014 at 10:51 pm

    Gosh so many pervs and nymphos in this nigeria sha……the brother’s market is seriously moving. Aje a wogba o!

  83. keechi

    February 2, 2014 at 11:30 am

    Father!!!! Prayer request: “Dear Lord, please and please blind every eyes especially those hungry/thirsty females even these nollywood stars from seeing this one; provide them with enough food to end their hunger and drinks to quench their thirst! Let this man not be the answer to their problem. Hold him UNTIL we cross path bcos I’m very sure we will (YOU will do it for me!!) IJN!!!! AMEN!!!” BN please how old is he? Hope not in his 40s oh…even at that IDC!! Submit my resume sha! LOL!

  84. dd

    February 6, 2014 at 3:49 pm

    OMG he is hot with cloth on hottest with cloth off. Am feeling dat chest mmhe

  85. amarachi

    March 13, 2014 at 11:47 am

    ooooo my wat is dis

  86. amarachi

    March 13, 2014 at 11:48 am

    ooooo my wat is dis 2 hot

  87. Expectantly Hopeful

    April 11, 2014 at 12:39 pm

    * before I waka pass* This guy is just so breath taken ……. *nah now I come waka pass* 🙂

  88. aisha

    April 11, 2014 at 9:11 pm

    Smh…juuust smh.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Cabo Verde Airlines launches Flights to Beautiful Visa-Free Cape Verde

Star Features

Advertisement
css.php