Funke Bucknor-Obruthe plans a “Royal Nigerian Wedding” on CNN International’s Inside Africa – Video & Photos

Posted on Monday, August 8th, 2011 at 6:37 PM

By BellaNaija.com

We were screaming with glee all through the weekend as we watched the CNN International’s Inside Africa show focused on Nigerian Weddings!

The team including CNN’s Christian Purefoy followed the planning journey for Olawunmi Taiwo and Taiwo Olashore‘s beautiful wedding. The royal wedding (the groom’s dad is an Oba) was planned by event planner extraordinaire, Funke Bucknor-Obruthe of Zapphire Events. Zapphire’s sister company, Furtullah did the decor for both the traditional and white wedding.

Banke Meshida-Lawal of BM Pro was also featured in the report as she did the bride’s makeup for both occasions. Aso-Ebi by Adeyinka Osilesi and the cakes for both occasions by Omotayo Adeniji of Buttercup. The venue for both ceremonies was HarbourPoint in Victoria Island, Lagos.

Sometimes when the international media reports on US, they totally miss the mark. We are so happy that the world got to see a positive representation of one of our most beloved ceremonies – a beautiful Nigerian wedding.

Planning a Royal Nigerian Wedding


The Traditional Nigerian Engagement

A Royal Wedding in Lagos

Sneak Peek of the Wedding Photos

Photo Credit: CNN International | Zapphire

Be Sociable, Share!

Tags: , , ,

  • Custom Search
  • 55 Comments on “Funke Bucknor-Obruthe plans a “Royal Nigerian Wedding” on CNN International’s Inside Africa – Video & Photos”

    Comments
    • Anonymous August 8, 2011 at 6:46 PM

      Lams and Maimuna both look Gorgy!!!!!!

      • stranger August 13, 2011 at 9:31 PM

        why do i av a feeling dis is jibby and her comment??

    • Kemchi August 8, 2011 at 6:51 PM

      Nice! It’s abt time too.

    • THE AMAKA August 8, 2011 at 6:54 PM

      WOOOOOOOOW!

    • Deola Adelekun August 8, 2011 at 7:06 PM

      yay!!!!! L&T!!!!!!!

    • Luvlyn August 8, 2011 at 7:06 PM

      The bride Olawumni was my senior in secondary skool.(Corona secondary skool). She and d other in d second pic. She looks absolutely gorgeous. HAPPY MARRIED life!!!

    • Disbabe August 8, 2011 at 7:08 PM

      wow i love the cake please who has the cake lady’s details

    • tatafo August 8, 2011 at 7:10 PM

      Very very nice!!
      And the cake is spectacular.

    • Yetty August 8, 2011 at 7:24 PM

      very nice!

    • buks August 8, 2011 at 7:26 PM

      haha…He said “I should prostrate abi”? LWKMD

      • Bertha September 16, 2011 at 12:19 PM

        Hahaha! I laugh with you on this one jare! thot I was the only one who heard His talk…………..hahaha.

    • AdaAda August 8, 2011 at 7:35 PM

      Excellent! I love Funke’s personality.

    • http://diaryofsnw.blogspot.com/ August 8, 2011 at 7:37 PM

      LOL!!!! is that oyinbo price?

    • Godlovesme4me August 8, 2011 at 7:39 PM

      Lovely…very nice!!

    • bebe August 8, 2011 at 7:44 PM

      that cake is beyond stunning!wow!!!!!!!!!!!…..and d couple’s lounge is beautiful!

    • nooooooo August 8, 2011 at 7:49 PM

      i have a hugggeeeeeee CRUSH on christian purefoy!he looks sooo dapper in trad!!btw funke seems sooo fun, i can see y she loves planning weddings!

    • funke bucknor obruthe August 8, 2011 at 7:51 PM

      truly humbled. this wedding was fab fab fab

      • dolapo gbodimowo August 8, 2011 at 8:01 PM

        so proud of u sis.

    • dolapo gbodimowo August 8, 2011 at 8:00 PM

      So proud of my big sis, she always sets the standard. Beautiful Wedding. Proud of FBO

    • aosgrl August 8, 2011 at 8:06 PM

      Ahn ahn Christian ma tin gbo ede wa oh. Them no go fit sell am for lagos again lol.

    • aosgrl August 8, 2011 at 8:20 PM

      I love my culture. well some aspects of it lol. Good job on the reporting and happy married life to the couple.

    • Gidi'More Girl August 8, 2011 at 8:56 PM

      Wow! Now that’s a wedding. And I love her dress toooooo…
      Naija: we always do it big!

      http://gidimoregirl.blogspot.com

    • foolish talk August 8, 2011 at 9:08 PM

      I MUST SAY I AM IMPRESSED! GREAT COVERAGE

    • Anonymous August 8, 2011 at 9:52 PM

      oooooo forgot to say Happy Birthday Maimuna Maibe hehe

    • Pearl August 9, 2011 at 12:24 AM

      We thank the Lord! It was a fun wedding to plan. Nice couple, good service providers, great CNN team, Professional and fun FBO doing her thing! Yay!!!

    • Anonymous August 9, 2011 at 2:41 AM

      Don’t know what to say .. things getting out of hand now!!!.. beautiful event all them same. Glad i got married before the wedding boom took off , if not pressure!!!

    • Aibee August 9, 2011 at 9:07 AM

      Nice. That Christian dude is fine, hmmpf. Glad to see BM growing her hair again. The bride really glowed. Oya o, BN when are you going to upload the Wedding Glam and the Wedding Photos o? We, or should I say I, dey wait.

    • Keyode August 9, 2011 at 9:28 AM

      Lol Funke is still the same! I have known her since secondary school and she is still the same energetic person she was then
      Although, back then it was more jeans and tees!

    • Temi August 9, 2011 at 9:37 AM

      That cake…

    • cathy August 9, 2011 at 12:07 PM

      this is the sure thing jor. naija carry go““““““““““““““`

    • Straight4ward August 9, 2011 at 3:55 PM

      That cake is just wow!!!!….BUTTER CUP! always representing!

    • Fashion police August 9, 2011 at 4:13 PM

      PUSH THAT CAKE TO ME BOO. LOVELY!!!

    • Lola X August 9, 2011 at 4:25 PM

      Beautiful!!!

      Lola x, London
      http://lola-x.blogspot.com

    • ugowoundo August 9, 2011 at 5:13 PM

      ……..i love this and i knew her in 2008………YEAH!!….my client is married.

    • WeTalkNaija August 10, 2011 at 3:47 AM

      This was such a great coverage and the wedding was just beautiful. That cake though, I want!
      Btw, Christian understands our naija vendors oh, N6000 for 4 yards, loool.

    • Ruth August 10, 2011 at 1:22 PM

      lovely

    • tollahballoh August 10, 2011 at 4:02 PM

      that cake, that cake….go Funke and Banke!

    • doll August 10, 2011 at 7:21 PM

      cake on wheels….nice overall

    • man eater August 10, 2011 at 8:30 PM

      i stumbled upon this feature on cnn over d weekend. lovely wedding. groom was kinda nervous during d interview. But wait o, is this not5 a moslem wedding again? complete with cake, wedding gown and bridal train. hmmmm

    • AJCiti August 10, 2011 at 9:47 PM

      Fabulous, I’m so happy to see a positive depiction of Nigeria in the Media. Our culture is so beautiful!

    • AO August 11, 2011 at 1:15 AM

      Beautiful wedding, BUT a Yoruba wedding is not representative of Nigerian wedding given that we are a multi-ethnic nation with many groups, i.e, Igbo, Hausa, Ijaw, etc. Therefore, to present to the world a Yoruba wedding as a Nigerian wedding is misleading and offensive to those that are Nigerian and not Yoruba.

      • kogi chick August 11, 2011 at 2:23 PM

        nawa o…some people must sha vex…anyways, it was a lovely wedding….great post BN

        • ch August 11, 2011 at 4:23 PM

          I agree with u o Kogi chick, wat is offensive in this matter now?

        • AO August 12, 2011 at 12:32 AM

          Your comment is nonresponsive. Try again.

      • anonymous August 17, 2011 at 3:40 PM

        But the presenter specified it was yoruba….and last I checked yoruba people were still Nigerian. If you are offended go and hug a transformer

      • Ojeikere Daniel August 13, 2012 at 1:09 PM

        You know sometimes,a couple of us are a bit myopic in reasoning.The reporter is perfectly informed about our crosss-fuctional diversities and reports in good light ok!

    • angel eyes August 11, 2011 at 8:53 AM

      i love love love that cake

    • tayo adeniji buttercups August 11, 2011 at 4:27 PM

      fab wedding lovely bride and groom it was an absolute delight working with the bride enjoyed everybit of crafting the cakes thanks for the kind comments

    • jennietobbie August 11, 2011 at 8:51 PM

      GREEN WHITE GREEN!!

    • 4la August 12, 2011 at 2:53 PM

      @AO,na wa o.dis ur bad belle,the bride kept on sayin yoruba dis,yoruba dat,she didnt put every1 in d same basket.nice weddin jare.

    • Blackberry August 16, 2011 at 6:39 PM

      its official, I love Funke!!! she has not changed one bit. I love real people.

    • sessi August 22, 2011 at 1:54 PM

      they are gorgeous arnt they????she was my senior in sec school, (lovelyn, am repeating your words)….lovely wedding tho, am proud, lol

    • Mayen Ola August 26, 2011 at 11:52 AM

      Nice and lovely wedding! AO, pls dont luk 4 trouble where there is none. Is it impossible to be happy that Nigeria is being portrayed in a good light? Learn to just enjoy without reading (imaginary) meanings that will distort the good work done! I SAY GREEN WHITE GREEN, CARRY GO JOOOOOO!

    • juliet March 16, 2012 at 2:03 PM

      That cake is da Bomb,Can i get their contact?

    • Funke BUCKNOR obruthe April 6, 2012 at 4:25 PM

      Thanks guys for the wonderful comments. We thank God